::: Fungsi
UNIT ADUAN
UNIT INOVASI a) Kumpulan Inovatif dan Kreatif b) Anugerah Inovasi Menyelaras penyediaan Pelan Inovasi PSUKPP. Menyelaras pelaksanaan Piagam Pelanggan Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Pulau Pinang. Penyediaan Piagam Pelanggan dan laporan pencapaiannya di laman web Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Pulau Pinang. Memantau pencapaian piagam pelanggan setiap bulan. Memantau pelaksanaan Pemulihan Perkhidmatan Piagam Pelanggan bagi Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Pulau Pinang dan Jabatan Negeri Pulau Pinang. Menyelaras pelaksanaan persijilan MS ISO 9001:2008 di Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Pulau Pinang. g) Petunjuk Prestasi Utama (Key Performance Indicator Menyelaras pelaksanaan Petunjuk Prestasi Utama (Key Performance Indicator-KPI) Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Pulau Pinang dan Jabatan Negeri Pulau Pinang. h) Amalan 5S Menyelaras pelaksanaan 5S di Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Pulau Pinang. Menyelaras pelaksanaan Sistem Star Rating Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Pulau Pinang.
Fungsi
::: Unit Komunikasi Korporat dan Inovasi
Alamat
:
Paras 25, Kompleks Tun Abdul Razak (KOMTAR) 10503 PULAU PINANG
Telefon
:
04 - 650 5504 / 5147 / 5688 / 5685 / 5748
Faks
:
04 - 263 4940
UNIT KORPORAT
c) Hari Inovasi
d) Pelan Inovasi PSUKPP
e) Piagam Pelanggan
f) MS ISO 9001:2008
i) Sistem Star Rating
UNIT PENYELARASAN BAHASA
Melaksanakan dan penyelaras usaha penambahbaikan perhubungan pelanggan di peringkat negeri
Mengurus dan memantau pertanyaan pelanggan
Menyelaras lawatan kerja Setiausaha Kerajaan Negeri
Memantau pengemaskinian maklumat dalam Portal Kerajaan Negeri dan Portal Setiausaha Kerajaan Negeri
Mengurus setia Mesyuarat Jawatankuasa Kerja Pengurusan Kandungan Laman Web / Portal Rasmi Kerajaan Negeri dan Portal PSUKPP
Menyelaras pelaksanaan program-program korporat / seminar bagi Ketua-ketua Jabatan Negeri dan pegawai-pegawai kanan
Menyelaras usaha penerbitan informasi untuk makluman orang awam
Mengurus setia Mesyuarat Post Exco
Menyelia Pusat Sumber Pejabat Setiausaha Kerajaan dengan menjalankan perolehan buku-buku / majalah
Perolehan buku-buku / majalah
Promosi buku-buku setiap bulan
Proses keratan akhbar
Mengurus dan mengawal selia hal ehwal aduan, pertanyaan, cadangan serta penghargaan pelanggan berhubung perkhidmatan yang ditawarkan oleh Kerajaan Negeri.
Melaksanakan inisiatif Mystery Shopping di PSUKPP dan jabatan/agensi Negeri.
Menilai tahap kepuasan pelanggan luaran dan pelanggan dalaman terhadap kualiti penyampaian perkhidmatan yang diberikan oleh PSUKPP.
Merancang, menyelaras dan mengendalikan program pengurusan kualiti dan inovasi di peringkat Jabatan dan Negeri. Aktiviti-aktiviti yang dijalankan adalah :
Mengurus dan menyelaras program peningkatan penguasaan Bahasa Inggeris dan perkhidmatan pelanggan di kalangan anggota perkhidmatan awam
Menyelaras program Bahasa lain seperti Mandarin, loghat Hokkien serta program yang sesuai untuk meningkatkan profesionalisme / motivasi anggota perkhidmatan awam
Melaksanakan kerja-kerja penyuntingan Bahasa Inggeris
Menyelaras mesyuarat dan program Majlis Konsul-Konsul Kehormat dan Konsul-Konsul Luar Negara