{tab Polisi e-Penyertaan | green}
Pengguna tidak dibenarkan melakukan perkara-perkara di bawah semasa menjawab Tinjauan/Undian dan Kajian Soal Selidik yang terdapat dalam Portal Rasmi Kerajaan Negeri Pulau Pinang :
1. Memuat naik, emel, atau menghantar maklumat yang mengandungi perkara-perkara berikut :-
- Menyalahi undang-undang, berbahaya, berbaur ancaman, kesat, menganggu, berbaur fitnah, kasar, lucah, melanggar hak peribadi, bersifat benci, perkauman,keagamaan, etnik, atau sebaliknya dalam hal yang tidak menyenangkan, tidak benar, tidak relevan dengan soal selidik atau tinjauan yang disediakan Portal Rasmi Kerajaan Negeri Pulau Pinang
- Mengandungi mana-mana pengiklanan yang tidak diminta atau tidak dibenarkan dan bahan promosi, komersial atau sebaliknya, termasuk pautan kepada laman web/portal yang mengandungi bahan seperti itu.
- Mengandungi virus-virus perisian atau mana-mana kod komputer lain, fail atau program yang direka untuk merosakkan, memusnahkan atau mengehadkan fungsi mana-mana perisian komputer, perkakasan, atau kelengkapan telekomunikasi.
2. Mengguna atau mewujudkan satu pengenalan palsu (termasuk menggunakan nama samaran, penyamaran oleh orang atau entiti lain, atau menyatakan sesuatu yang palsu).
3. Mengancam, mengintip atau memalukan mana-mana pengguna lain.
4. Mengehadkan atau menghalang mana-mana pengguna lain daripada menggunakan portal ini;
5. Mengganggu, melumpuh, membeban, menjejas kerja, penampilan portal, server atau jaringan yang disambungkan kepada portal
{tab Kaji Selidik e-Penyertaan | blue}
-
Pusat Kerjaya dan Bakat Negeri Pulau Pinang (Penang Career Assistance and Talent Centre)
-
Skim Pinjaman Harapan
-
Dasar Pengurusan Sisa Plastik Negeri Pulau Pinang
-
Dasar Keterangkuman Gender Negeri Pulau Pinang
-
Program Pembaikan Rumah Rakyat Termiskin (Program Bantuan Rumah)
-
Dasar Pembasmian Kemiskinan
-
Program Penghargaan Warga Emas
-
Garis Panduan Mengenai Pengagihan Komputer Riba, Komputer Peribadi Dan Pencetak Kerajaan Negeri Pulau Pinang (Pindaan Surat Pekeliling Bilangan 2 Tahun 2020)
-
Dasar Keselamatan Teknologi Maklumat dan Komunikasi Negeri Pulau Pinang Versi 2.1
-
Dasar dan Objektif Kualiti MS ISO 9001:2015 PSUKPP
e-Perundingan adalah usaha organisasi untuk menganjurkan sesi perundingan secara dalam talian dalam memberikan maklumat kepada rakyat. Antara inisiatif e-perundingan yang telah disediakan oleh Kerajaan adalah seperti berikut :
MyThought
myThought juga adalah satu ruang dimana rakyat Malaysia dapat menyumbangkan idea dan cadangan bagi meningkatkan lagi mutu penyampaian dan perkhidmatan Kementerian Sumber Manusia dalam menuju misi dan visi yang diamanahkan. Idea yang bernas dan boleh diketengahkan ini akan dijadikan landasan bagi segala cabang segi yang dapat menjamin kebajikan pekerja, majikan dan kesatuan.
http://app1.mohr.gov.my/mohrideas/
Hari Bertemu Pelanggan
Program ini adalah satu inisiatif yang diadakan untuk membuka ruang seluasnya kepada masyarakat dalam menyalurkan aduan serta mendapatkan informasi terkini mengenai perkhidmatan yang ditawarkan oleh organisasi. Antara agensi yang telah melaksanakan Hari Bertemu Pelanggan secara dalam talian adalah:
Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA)
https://epelanggan.jpa.gov.my/#!/
Kementerian Sumber Manusia (MOHR)
https://www.mohr.gov.my/index.php/ms/latest-articles-2/958-hari-bertemu-pelanggan-ksm
Bank Idea Belia
Satu program yang telah dibangunkan oleh Kementerian Belia dan Sukan (KBS) untuk dijadikan medium yang tepat bagi belia menyalurkan pendapat, idea, isu dan permasalahan.
Sesi Bajet Konsultasi
Mendapatkan pandangan daripada pihak Swasta, NGO, Badan Berkanun, Agensi Kerajaan, Institusi Kewangan dalam menghasilkan bajet tahunan negara. (Proses dilakukan secara manual dan dapatan akan dipaparkan di portal).
Unified Public Consultation (UPC)
Kerajaan telah menubuhkan satu portal Unified Public Consultation (UPC) untuk memudahkan penglibatan pihak berkepentingan dalam proses membuat keputusan. UPC menyediakan kemudahan perundingan pengawalseliaan kepada rakyat melalui laman web tunggal. UPC juga akan menyumbang dalam meningkatkan komitmen Kerajaan terhadap akauntabiliti, ketelusan dan inklusif.
Maklumat lanjut berhubung UPC boleh dilayari di http://upc.mpc.gov.my
Sumber dari Portal Malaysia Gov
{tab Arkib e-Penyertaan | green}
Kaji Selidik / Kajian Kepuasan Pelanggan | Tempoh Kajian |
Kaji Selidik Persepsi Awam Terhadap Pelaksanaan Polisi Hari Tanpa Beg Plastik Percuma di Negeri Pulau Pinang | 13 Nov -22 Disember 2017 |
Kaji Selidik Your Voice Matters 2019 |
1 Nov 2018 - 28 Feb 2019 |
Kaji Selidik Aplikasi eKuarters |
1 Mac - 31 Mei 2019 |
Kajian Keberkesanan Perkhidmatan Dalam Talian Kerajaan Negeri Pulau Pinang Tahun 2018 |
12 Dis 2018 - 31 Jan 2019 |
Kajian Kepuasan Pelanggan PSUKPP Bil. 1 Tahun 2020 - Terhadap Perkhidmatan Perumahan |
3-14 Februari 2020 |
Kajian Kepuasan Pelanggan PSUKPP Bil. 2 Tahun 2020 - Terhadap Perkhidmatan ICT |
14 Mac- 15 Jun 2020 |
Kajian Kepuasan Pelanggan PSUKPP Bil. 3 Tahun 2020 - Terhadap Perkhidmatan Pengurusan Sumber Manusia |
17-28 September 2020 |
Soal Selidik Kepuasan Pengguna Terhadap Kemudahan Dan Perkhidmatan ICT Di Bawah Pentadbiran Negeri Pulau Pinang Tahun 2021 |
19 Feb- 5 Mac 2021 |
Kajian Maklumat Penggunaan ICT Bagi Komuniti Negeri Pulau Pinang Tahun 2021 |
19 Feb- 5 Mac 2021 |
{/tabs}