logo penang 2030

  • Bahasa Malaysia
  • English
A A  Arial | PT Sans | Century
faq hubungi maklumbalas peta

 

suk penang logo

{tab Polisi e-Penyertaan | green}

Pengguna tidak dibenarkan melakukan perkara-perkara di bawah semasa menjawab Tinjauan/Undian dan Kajian Soal Selidik yang terdapat dalam Portal Rasmi Kerajaan Negeri Pulau Pinang :
1. Memuat naik, emel, atau menghantar maklumat yang mengandungi perkara-perkara berikut :-
 -  Menyalahi undang-undang, berbahaya, berbaur ancaman, kesat, menganggu, berbaur fitnah, kasar, lucah, melanggar hak peribadi, bersifat benci, perkauman,keagamaan, etnik, atau sebaliknya dalam hal yang tidak menyenangkan, tidak benar, tidak relevan dengan soal selidik atau tinjauan yang disediakan Portal  Rasmi Kerajaan Negeri Pulau Pinang

- Mengandungi mana-mana pengiklanan yang tidak diminta atau tidak dibenarkan dan bahan promosi, komersial atau sebaliknya, termasuk pautan kepada laman  web/portal yang mengandungi bahan seperti itu.

- Mengandungi virus-virus perisian atau mana-mana kod komputer lain, fail atau program yang direka untuk merosakkan, memusnahkan atau mengehadkan fungsi mana-mana perisian komputer, perkakasan, atau kelengkapan telekomunikasi.
2. Mengguna atau mewujudkan satu pengenalan palsu (termasuk menggunakan nama samaran, penyamaran oleh orang atau entiti lain, atau menyatakan sesuatu yang palsu).
3. Mengancam, mengintip atau memalukan mana-mana pengguna lain.
4. Mengehadkan atau menghalang mana-mana pengguna lain daripada menggunakan portal ini;
5. Mengganggu, melumpuh, membeban, menjejas kerja, penampilan portal, server atau jaringan yang disambungkan kepada portal

 

{tab Kaji Selidik e-Penyertaan | blue}

Anda boleh mengemukakan sebarang cadangan atau pandangan berkenaan topik yang dibincangkan. Segala maklumat yang diperoleh akan dikumpul dan dinilai.
 
KAJI SELIDIK YANG DIBUKA: Tiada kaji selidik dalam tempoh ini.

  
{tab e-Informasi| red}
{tab e-Perundingan| blue }
 

e-Perundingan adalah usaha organisasi untuk menganjurkan sesi perundingan secara dalam talian dalam memberikan maklumat kepada rakyat. Antara inisiatif e-perundingan yang telah disediakan oleh Kerajaan adalah seperti berikut :

MyThought

myThought juga adalah satu ruang dimana rakyat Malaysia dapat menyumbangkan idea dan cadangan bagi meningkatkan lagi mutu penyampaian dan perkhidmatan Kementerian Sumber Manusia dalam menuju misi dan visi yang diamanahkan. Idea yang bernas dan boleh diketengahkan ini akan dijadikan landasan bagi segala cabang segi yang dapat menjamin kebajikan pekerja, majikan dan kesatuan.

http://app1.mohr.gov.my/mohrideas/

Hari Bertemu Pelanggan

Program ini adalah satu inisiatif yang diadakan untuk membuka ruang seluasnya kepada masyarakat dalam menyalurkan aduan serta mendapatkan informasi terkini mengenai perkhidmatan yang ditawarkan oleh organisasi. Antara agensi yang telah melaksanakan Hari Bertemu Pelanggan secara dalam talian adalah:

Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA)

https://epelanggan.jpa.gov.my/#!/

Kementerian Sumber Manusia (MOHR)

https://www.mohr.gov.my/index.php/ms/latest-articles-2/958-hari-bertemu-pelanggan-ksm

Bank Idea Belia

Satu program yang telah dibangunkan oleh Kementerian Belia dan Sukan (KBS) untuk dijadikan medium yang tepat bagi belia menyalurkan pendapat, idea, isu dan permasalahan. 

Sesi Bajet Konsultasi

Mendapatkan pandangan daripada pihak Swasta, NGO, Badan Berkanun, Agensi Kerajaan, Institusi Kewangan dalam menghasilkan bajet tahunan negara. (Proses dilakukan secara manual dan dapatan akan dipaparkan di portal).

Unified Public Consultation (UPC)

Kerajaan telah menubuhkan satu portal Unified Public Consultation (UPC) untuk memudahkan penglibatan pihak berkepentingan dalam proses membuat keputusan. UPC menyediakan kemudahan perundingan pengawalseliaan kepada rakyat melalui laman web tunggal. UPC juga akan menyumbang dalam meningkatkan komitmen Kerajaan terhadap akauntabiliti, ketelusan dan inklusif.

Maklumat lanjut berhubung UPC boleh dilayari di http://upc.mpc.gov.my

Sumber dari Portal Malaysia Gov

{tab e-Keputusan| red}
 
Kaji Selidik / Kajian Kepuasan Pelanggan Tempoh Kajian Dapatan Hasil Kajian Hasil Analisis Kajian
Kaji Selidik Persepsi Awam Terhadap Pelaksanaan Polisi Hari Tanpa Beg Plastik Percuma di Negeri Pulau Pinang 13 Nov -22 Disember 2017 HASIL analisis1

Kaji Selidik Your Voice Matters 2019 

1 Nov 2018 - 28 Feb 2019

HASIL

analisis1

Kaji Selidik Aplikasi eKuarters 

1 Mac - 31 Mei 2019  HASIL  analisis1
Kajian Kepuasan Pelanggan PSUKPP Bil. 4 Tahun 2019 - Terhadap Pengurusan Kewangan 1 Julai 2019- 31 September 2019 HASIL  analisis1

Kajian Keberkesanan Perkhidmatan Dalam Talian Kerajaan Negeri Pulau Pinang Tahun 2018

12 Dis 2018 - 31 Jan 2019 HASIL  analisis1

Kajian Kepuasan Pelanggan PSUKPP Bil. 1 Tahun 2020 - Terhadap Perkhidmatan Perumahan

3-14 Februari 2020  HASIL  analisis1

Kajian Kepuasan Pelanggan PSUKPP Bil. 2 Tahun 2020 - Terhadap Perkhidmatan ICT


14 Mac- 15 Jun 2020   HASIL  analisis1

Kajian Kepuasan Pelanggan PSUKPP Bil. 3 Tahun 2020 - Terhadap Perkhidmatan Pengurusan Sumber Manusia


17-28 September 2020   HASIL  analisis1

Soal Selidik Kepuasan Pengguna Terhadap Kemudahan Dan Perkhidmatan ICT Di Bawah Pentadbiran Negeri Pulau Pinang Tahun 2021

19 Feb- 5 Mac 2021 HASIL  analisis1

Kajian Maklumat Penggunaan ICT Bagi Komuniti Negeri Pulau Pinang Tahun 2021

19 Feb- 5 Mac 2021 HASIL

 

analisis1

       

{tab Arkib e-Penyertaan | green}

Kaji Selidik / Kajian Kepuasan Pelanggan Tempoh Kajian
Kaji Selidik Persepsi Awam Terhadap Pelaksanaan Polisi Hari Tanpa Beg Plastik Percuma di Negeri Pulau Pinang 13 Nov -22 Disember 2017

Kaji Selidik Your Voice Matters 2019 

1 Nov 2018 - 28 Feb 2019

Kaji Selidik Aplikasi eKuarters 

1 Mac - 31 Mei 2019 

Kajian Keberkesanan Perkhidmatan Dalam Talian Kerajaan Negeri Pulau Pinang Tahun 2018

12 Dis 2018 - 31 Jan 2019

Kajian Kepuasan Pelanggan PSUKPP Bil. 1 Tahun 2020 - Terhadap Perkhidmatan Perumahan

3-14 Februari 2020

Kajian Kepuasan Pelanggan PSUKPP Bil. 2 Tahun 2020 - Terhadap Perkhidmatan ICT


14 Mac- 15 Jun 2020 

Kajian Kepuasan Pelanggan PSUKPP Bil. 3 Tahun 2020 - Terhadap Perkhidmatan Pengurusan Sumber Manusia


17-28 September 2020 

Soal Selidik Kepuasan Pengguna Terhadap Kemudahan Dan Perkhidmatan ICT Di Bawah Pentadbiran Negeri Pulau Pinang Tahun 2021

19 Feb- 5 Mac 2021

Kajian Maklumat Penggunaan ICT Bagi Komuniti Negeri Pulau Pinang Tahun 2021

19 Feb- 5 Mac 2021
   

 

{/tabs}

Recommended Post

Tingkat 25, KOMTAR, 10503 Pulau Pinang
Tel:+604-6505100
Faks : +604-2634940
Talian Aduan : +604-2634002
Emel : webmaster[at]penang[dot]gov[dot]my

1202541
Capaian Bulan Ini:: 7,333
Capaian Keseluruhan: 1,202,541
  • Dikemaskini pada: 07 May 2024.

Paparan terbaik menggunakan pelayar Mozilla Firefox 3.6, Google Chrome, Internet Explorer 8.0 dengan resolusi skrin 1024 x 768