logo header ms

Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan PSUKPP Sehingga Bulan Februari 2019

Piagam Pelanggan

Pencapaian

Menepati Tempoh
Masa/Standard Piagam
Pelanggan

Melebihi Tempoh
Masa/Standard Piagam
Pelanggan

Jumlah Menepati
Standard

%
Menepati
Standard

Jumlah
Melebihi
Standard

%
Melebihi
Standard

1.95% projek fizikal dilaksanakan mengikut jadual (P.01)
129 100% - -
Justifikasi jika tidak mencapai standard Piagam Pelanggan
2. Merancang, menyelaras, memantau dan menilai kajian sosio-ekonomi dalam tempoh yang telah ditetapkan. 2 100% - -
Justifikasi jika tidak mencapai standard Piagam Pelanggan
3. Majlis-majlis Rasmi Kerajaan Negeri diadakan mengikut tarikh-tarikh yang ditetapkan.  3 100%
-
-
Justifikasi jika tidak mencapai standard Piagam Pelanggan.
4. Permohonan Pinjaman Penuntut diproses dan diberi keputusan dalam tempoh satu (1) bulan daripada tarikh tutup permohonan. Tarikh tutup Permohonan Pinjaman Penuntut Negeri Pulau Pinang bagi Tahun 2019 adalah 30 Ogos 2019. Oleh yang demikian. tiada pencapaian yang dapat dilaporkan bagi bulan ini.
5. Permohonan pendaftaran rumah kos rendah / rumah kos sederhana yang lengkap diproses dalam tempoh satu (1) hari daripada tarikh diterima 1567 100% - -
 Justifikasi jika tidak mencapai standard Piagam Pelanggan.
6. Maklumbalas aduan dikemukakan dalam tempoh 15 hari dari tarikh aduan diterima  89 aduan
100% - -
Justifikasi jika tidak mencapai standard Piagam Pelanggan.
7. Tuntutan bayaran bagi dokumen lengkap dibuat dalam tempoh tujuh (7) hari dari tarikh penerimaan. 1613 100% - -
Justifikasi jika tidak mencapai standard Piagam Pelanggan.

8. Kertas Majlis Mesyuarat Kerajaan (MMK) disediakan dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja mulai daripada tarikh arahan diterima.

237

100%

-

-

Justifikasi jika tidak mencapai standard Piagam Pelanggan.
9. Keputusan MMK dilaksanakan tidak lewat daripada tujuh (7) hari setelah minit MMK disahkan.

204

100%

-

-

Justifikasi jika tidak mencapai standard Piagam Pelanggan.
10. Persidangan Dewan Undangan Negeri diadakan sekali dalam tempoh enam (6) bulan dari tarikh persidangan yang terakhir di dalam sesuatu penggal. Tarikh Persidangan Dewan Undangan Negeri ditetapkan pada bulan April dan November 2019
11. Jawapan terhadap permohonan/ urusan perkhidmatan sumber manusia yang lengkap diproses dan diberikan keputusan dalam tempoh tujuh (7) hari dari tarikh penerimaan.

1204

100%

-

-

Justifikasi jika tidak mencapai standard Piagam Pelanggan.
  • Adakah Program AES Negeri Pulau Pinang membantu meningkatkan ekonomi negeri?

UNDIAN