logo header ms

Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan PSUKPP Sehingga Bulan Disember 2018

Piagam Pelanggan

Pencapaian

Menepati Tempoh
Masa/Standard Piagam
Pelanggan

Melebihi Tempoh
Masa/Standard Piagam
Pelanggan

Jumlah Menepati
Standard

%
Menepati
Standard

Jumlah
Melebihi
Standard

%
Melebihi
Standard

1.95% projek fizikal dilaksanakan mengikut jadual (P.01)
474 100% - -
Justifikasi jika tidak mencapai standard Piagam Pelanggan
2. Merancang, menyelaras, memantau dan menilai kajian sosio-ekonomi dalam tempoh yang telah ditetapkan. 4 100% - -
Justifikasi jika tidak mencapai standard Piagam Pelanggan
3. Majlis-majlis Rasmi Kerajaan Negeri diadakan mengikut tarikh-tarikh yang ditetapkan.  6 100%
-
-
Justifikasi jika tidak mencapai standard Piagam Pelanggan.
4. Permohonan Pinjaman Penuntut diproses dan diberi keputusan dalam tempoh satu (1) bulan daripada tarikh tutup permohonan. 381 100% - -
Justifikasi jika tidak mencapai standard Piagam Pelanggan.
5. Permohonan pendaftaran rumah kos rendah / rumah kos sederhana yang lengkap diproses dalam tempoh satu (1) hari daripada tarikh diterima 5668 100% - -
 Justifikasi jika tidak mencapai standard Piagam Pelanggan.
6. Maklumbalas aduan dikemukakan dalam tempoh 15 hari dari tarikh aduan diterima  1068 aduan
100% - -
Justifikasi jika tidak mencapai standard Piagam Pelanggan.
7. Tuntutan bayaran bagi dokumen lengkap dibuat dalam tempoh tujuh (7) hari dari tarikh penerimaan. 17,821 100% - -
Justifikasi jika tidak mencapai standard Piagam Pelanggan.

8. Kertas Majlis Mesyuarat Kerajaan (MMK) disediakan dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja mulai daripada tarikh arahan diterima.

1184

100%

-

-

Justifikasi jika tidak mencapai standard Piagam Pelanggan.
9. Keputusan MMK dilaksanakan tidak lewat daripada tujuh (7) hari setelah minit MMK disahkan.

1169

100%

-

-

Justifikasi jika tidak mencapai standard Piagam Pelanggan.
10. Persidangan Dewan Undangan Negeri diadakan sekali dalam tempoh enam (6) bulan dari tarikh persidangan yang terakhir di dalam sesuatu penggal. 2 100%    
Justifikasi jika tidak mencapai standard Piagam Pelanggan
11. Jawapan terhadap permohonan/ urusan perkhidmatan sumber manusia yang lengkap diproses dan diberikan keputusan dalam tempoh tujuh (7) hari dari tarikh penerimaan.

9056

100%

-

-

Justifikasi jika tidak mencapai standard Piagam Pelanggan.
  • Adakah Program AES Negeri Pulau Pinang membantu meningkatkan ekonomi negeri?

UNDIAN